Crisismanagement in de toeristische sector

Incidenten en crises in de toeristische sector hebben steeds vaker ernstige gevolgen voor klanten en organisaties. De vaak grote fysieke afstand, de toenemende invloed van sociale media en de betrokkenheid van netwerkpartners vragen om afstemming en een goed voorbereide crisisrespons. Crisisplan helpt u hierbij graag. Wij bieden kosteneffectieve producten aan die geschikt zijn voor zowel kleine als grote toeristische ondernemingen.

1. Interactieve introductie workshop
U maakt kennis met de tien belangrijkste crisismanagement principes. Voorbeelden van recente crises in de toeristische sector vormen de rode draad in de introductie. Vervolgens gaat u aan de slag in een scenario-sessie. U vergroot de crisis awareness binnen uw organisatie en leert de principes herkennen en toe te passen aan de hand van een fictief incident. De interactieve workshop duurt 2 uur.

2. Mediatraining
Tijdens de praktische mediatraining leert u omgaan met media tijdens een crisis. Crisisplan beschikt over een mediasimulator, een afgeschermde digitale werkomgeving waarin Twitter, Facebook en nieuwssites zijn opgenomen. In de training leert u uit welke elementen een goede communicatieboodschap bestaat en hoe u deze verspreidt binnen uw netwerk. De mediatraining duurt 3 uur.

3. Teamtraining
De teamtraining is erop gericht rollen, taken en verantwoordelijkheden binnen het team te verkennen. Uw crisisteam wordt in een simulatie geconfronteerd met aspecten die een rol spelen tijdens een incident in uw sector, zoals het contact met klanten, medewerkers, media en autoriteiten. Ook komen zaken als reputatiemanagement en het behoud van de businesscontinuïteit aan de orde. De scenariotraining duurt 3 ½ uur.

Wat wij nog meer doen
Naast bovengenoemde producten bieden wij ook op maat gemaakte producten en diensten aan, waaronder:
• Scans op uw crisismanagement planvorming;
• Interactieve crisisoefeningen;
• Films om interne medewerkers en medewerkers op locatie inzicht te geven in de crisisprocedures;
• Evaluaties van incidenten en crises.

Meer informatie?
Bel of mail naar 071 5730 551 of crisisplan@crisisplan.nl.